måndag 16 februari 2009

Förlusten

Jag är fullständigt hjälplös... Hela mitt liv har försvunnit med min mobilförlust! Har inga nummer och inga bilder... Morr...

Vi var och spelade på ett bröllop i lördags utanför Staffanstorp, lokal typ äldre gårdshus. Värmen snålade de med, vi hade typ 15 grader i vår "loge" (läs hemvärnets lokal på ovanvåningen). Inte helt lätt att sminka sig när man skakar och är helt stel i fingrarna kan jag säga... Well, well, spelningen gick bra och brudparet verkade mer än nöjda. När vi packat ihop alla mojänger (klockan ca 02.30), frågar jag om någon kollat logen och att alla våra väskor är med. Får svaret att det är gjort, kanon! Vi sticker till Malmö och replokalen för att tömma släpet på mojängerna (man är trött kan jag lova). När vi skilts upptäcker basisten att hans väska inte är med, och jag upptäcker igår att min mobil är försvunnen. Antingen har jag tappat den i vanen eller så är den kvar i logen. Suck vad tråkigt!

I lördags hade vi även sista tillfället för valpkursarna! Klockan 09.00, kallt som sjutton och helt vindstilla! Så najs! har man bara kläder efter väder (som mamma säger) så är det kanonskönt att vara ute.
Kameran gick varm, var ju tvungen att ta foto på alla valparna (man kanske kan sätta ut några bilder på klubbens hemsida också?)! Jag håller tummarna för att alla valpägare fortsätter att aktivera sina hundar på ett eller annat sätt.
Efter kursen pratade jag och Britt-Marie lite, och hon berättade att hon tänkte rekommendera mig till att gå instruktörs utbildningen! Det är ju superskoj! Så mycket jag kommer lära mig...

Ikväll ska jag ha lite skönhetsvård (läs kloklippning) med Pelle. Lite öronrens blir det nog också.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Uj Uj Uj! Det var inte bra. Hur ska du klara livet utan mobben. Frånsett det tråkigt, kan man inte ringa arrangören eller uthyrningsvärden?

Jenny sa...

Grattis! Du blir en jättebra instruktör!!

Anonym sa...

klumpigt Anna...
Så skoj att du ska bli intruktör!! :D Grattis! Ska du på HUS-mötet på onsdag?