fredag 27 februari 2009

Å här kommer bilder!

Här kommer lite bilder från träningen igår kväll. Tyvärr blir bilderna för mörka med folk som har reflexer på sig.

Ljusen i mörkret: Pamela och Kimba!

Pelle "in action".

Malin o Guinness är proffs och posar för kameran.


Camilla och Nouchi, som var superduktig (N. gillar inte andra hundar) igår.


Vi tränade med Pamela, Camilla och Malin igår, på en gräsmatta vid Malins jobb. Alltid lika trevligt och spännande att träna på en ny plats. Denna gång blev det tyvärr lite dramatik också, Kimba blev helt plötsligt halt och tyckte det var mycket obehagligt, stackarn.


Sen blev Guinness troligen avundsjuk på Pelle som lekte med sin pipeboll och skulle mucka bråk. Pelle gjorde som vanligt, vände kinden till, men stod pall eftersom han inte viker sig. Guinness blev konfunderad och stod med ena tassen på Pelles rygg men vågade inte göra mer. Han verkade bli tacksam över att Malin kallade på honom, så han fick en anledning att hoppa ner. Känner mig säker på Pelle i sådana situationer för han är så tydlig i sitt kroppspråk, de andra kallade honom för ett skolexempel *stolt*.

Platsliggningen gick superbra för Pelle, total fokus och låg blixt stilla.
Inkallning med störning i olika varianter, överlag med bra resultat.
Ställande under gång: vad har hänt? Han ställer sig, står kvar men när jag gör min ingång till hans sida flyttar han på bakdelen. Mysko! Lyckligtvis stod han kvar när jag la bollen framför honom så att jag kunde belöna honom när han stod korrekt. Det ska vi träna mer på.

Idag är det fredag och det känns skönt samtidigt som jag har ångest för att jag inte hunnit med det jag ville. Dessutom kom jag nu på att jag glömt betala in kursavgiften till brukshundsklubben! Ska jag genast gå in och fixa... Shit.

Blev det ett långt inlägg? ;)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag älskar dina långa inlägg. Det är så roligt att läsa. Kul att det går så bra på träningen med Pelle och att du känner dig stolt. Du har all anledning. Går det bra för hunden faller ju även glansen på tränaren! De du! Träna vidare!

Vi syns i morgon.

Jenny sa...

Skönt att ha en trygg hund i skarpa i lägen!
Trevlig helg!/Jenny

Anonym sa...

Jag har fått en tid på bruksgården på måndag 9.30.
Nope det visste jag inte.. nästan bud på o gå o se de då också.. Jag såg lite av de på SRF men hon jag gick m ville hem så vi gick i från efter en stund.. =P
Skoj i går att det gick bra på träningen.!! Pelle e så duktig.. o diu m givetvis, men tänk om våra andra hundar kunde lära sig lite kroppsspråk av honom =P