måndag 9 februari 2009

Nu är det inte långt kvar!

Matte och Pelle tränar inför tävlingsdebuten förra året (2008).

Nu är det inte långt kvar till att det är dags för tävling igen! Jag gillar att tävla (när jag inte klantar till det), gillar när man är lite nervös. Jag lär mig alltid något från tävlingarna, både om mig själv och om Pelle.

Nästa tävling är i Veberöd och jag har även lyckats lura med mig Pamela och Kimba, Malin och Guinness! =) Vi får sätta fart nu när Linda snart är med hund igen och kommer svicha förbi oss i lydnadsklasserna... Nu ska jag bara få mamman också att ställa upp, iallafall i en träningstävling. Hehehe.

Skriver en liten träningslogg för Pelles träning, det är ovärderligt nyttigt! Helt plötsligt har man en överblick över vad man sysslar med! Så himla bra. Har du inte skrivit en sådan innan, prova! Även om man inte tävlar, så ger det en bra överblick över vad man gör med sin hund.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Skojskoj!! längtar tills veberöd!! Jaa vi får verkligen sätta fart nu innan Linda får hem sin lille valp. Jag håller m dig, tjata på din mamma om att träningstävla + att börja blogga! Hon kan kommentera o då kan hon så smått skriva små inlägg, du får hjälpa henne!
Kul att du mår bättre!

Lucas & Co sa...

Nä men herregud...ni tror visst jag är övermänsklig i hundtränandet hahaha! Vilket datum är det nu i Veberöd, jag vill ju komma å titta. Bra idé att få Pamela att baka semlor, de var sjukt goda! Kram =)

Anonym sa...

Jag luktar komplott mot mig och mina hundar. Våra nerver är inte gjorda för tävling, ju!!