fredag 17 april 2009

Att matte inte kan hålla reda på sina vantar!!!

En glad labbekille!

Såhär kan det se ut när vi tränar.



Nu får man inte gå ut på gräsmattan... Husse håller på med ett av sina projekt nämligen. Han hyrde först en maskin och typ grävde i gräsmattan (kunde ju syrran ha gjort gratis), och nu har han lagt ut en massa konstiga korn, gödning kallar han det. Jag kunde ju ha kissat lite på gräsmattan, också det gratis. Husse är konstig...

Matte droppde fästingdroppar i nacken på mig häromdagen, för jag har redan lyckats få två fästingar. Den ena hade satt sig och blivit ganska stor, läbbigt. Lär nog få fler i eftermiddag för matte har lovat att vi ska gå i bokskogen efter hon har hämtat mig på hunddagiset.

Matte har dessutom ett lastgaller på gång till volvon! Hittade hon på blocket i Karlstad till rimligt pris. Hoppas att frakten också är rimlig, annars kan det vara... Vi ska även tona rutorna på bilen, både i bagageutrymmet och på rutorna i baksätet.

Sist men inte minst ska det köpas gallergrindar från Jeppe. Mycket pengar blir det, men vi ska även sälja gallergrindarna som satt i Ford eskrutten för dem var det ju inget fel på!

Idag är det fredag, och då... kommer matte och husse att somna framför tv´n ikväll! Vet du något bra program de kan somna till?
Ps: Sen är jag lite besviken på Kimba som går och träffar andra bakom ryggen på mig. Nisse... Jaja... En s:t bernard. Jaja...

3 kommentarer:

Jenny sa...

Hej! När det gäller Tv-program så rekommenderar jag Talang 2009 ikväll kl 20:00, Emma Willblad och Frida Binette kommer tävla där med sina hundar!

Ha en bra helg!

Kimba sa...

Hon har legat lessen här hemma hela dagen för att hon träffade Nisse så hon lovade Pelle en puss nästa gång! Så får hon hoppas att han blir glad igen efter den :D

Chillie sa...

Det kan inte accepteras att Kimban gör sådana snedsteg så det vill till att det blir många pussar på Pelle. Minsann!