torsdag 30 april 2009

Solpromenad

Favoritsysslan: sprätta i gräset!




Benlyft!



Kommer du då matte???



För att bevisa att jag är svensk: ååååhhh, vad fint väder det var igår!!! Lagom varmt, lagom med vind, ja... lagom allt!

Ikväll är det valborgsmässoafton, och på radion sa de att det råder eldningsförbud i många av skånes kommuner, dock inte i gamla malmöhus län. Vi brukar visserligen inte gå och kolla på elden, men när jag gick i grundskolan kommer jag ihåg att det var supermysigt. Man frös, grillade korv och lekte med kompisarna nere vid skolan, det var tider det. Vet faktiskt inte var det finns bål någonstans i närheten! Man kanske borde kolla upp det tills ikväll?

Imorgonbitti bär det av till Helsingborgs brukshundklubb tillsammans med Pamela och Kimba. Vi ska ännu en gång tävla i lydnadsklass 1 (har ju fått för mig att jag måste prova och ta ett LP1 på Pelle). Jag hoppas att det kommer gå bra för oss båda, men framförallt att vi kommer få en rolig dag!

I övrigt, ska ut och spela med bandet på lördag, så Pelle ska hem till mamman och de andra 4-benta huliganerna. Vi ska spela på en raggarträff, inne på en dansrotundan i Anderslöv. Det är roligt att spela för raggare, de är alltid glada och på "hugget", spelar ingen roll om det är 5 eller 50 stycken, man ger järnet ändå! Fina bilar har de dessutom. Lite finare än min volvo, faktiskt ;).

Ha en jättefin (lagom) valborg!

3 kommentarer:

Pamela sa...

Ja, igår var vädret perfekt! Det ska vara bål på jiddebjersbacken, där du blev rekomenderad att rasta hunden, om man kör mot svedala så mittemot dammarna på höger sida. Kl 19.30 börjar det. Vi ska upp där o kolla o ta m våra hundar!
Det ska bli spännande i morgon. Hoppas på fint men lagom varmt väder! ha det bra i solen!

Pamela sa...

haha rasta hunden.. så opersonligt det lät märkte jag nu.. rasta Pelle ska det vara!! haha

Jenny sa...

Lycka till imorgon och ha en trevlig kväll. jobbar tyvärr hela helgen annars hade vi kommit och hejat!
= )