torsdag 16 april 2009

Läsning

Just nu läser jag Mentalitetsboken som ska vara genomläst till utbildningen i sommar (genom brukshundklubben). Intressant att läsa om mentalitets beskrivningar och mentalitets test (har precis börjat med den), och varför man har de olika momenten och hur man avläser hunden. Spännande!
För övrigt hände inte så mycket på hundträningsfronten igår, man ska ju kunna vila emellanåt också! Vi gick promenad i byn, härligt väder men kallt om fingrarna. Pelle, som älskar pinnar, har mycket att göra eftersom det klipps och sågas i alla buskar och träd i byn.

Igår var det sista dagen (officiellt) för ansökan till distanskursen på 7,5 poäng "Hundens beteendebiologi" på Linköpings Universitet. Pamela anmälde sig också, himla roligt! Tyvärr hoppade Malin av, jaja sånt som händer. Vi får slå våra kloka huvuden ihop i höst, jag och Pamela! =)

Ha det gott idag!

1 kommentar:

Pamela sa...

Det e den boken jag lånade av klubben som Brittmarie tipsade om, men jag tyckte den var ganska seg.. Mpste läsa klart den så jag kan lämna till baka den..!
Jo jag sa till mamma igår att hadejag itne vetat att hon var kastrerad så trodde jag m att hon snart ska löpa.. Hoppas de opererat bort rätt saker! haha