söndag 12 april 2009

Rally hos Pamela!

Jag och Pelle in action!

Cocos höll koll på oss!


Birgitta och Chillie hade kanonkontakt!

Camilla och Nouchi har briard-mys!


Den hårda rally-lydnadsinstruktören, Pamela!


Även Peter och Curry provade på (överraskande bra!) rally.


Nu i eftermiddags var det dags för ännu en rally lydnadsträff hos Pamela! Lyckades även lura dit min sambo med Curry för miljöträning, men det resulterade i att även de gick upp och provade på rallylydnad! Jag måste säga att jag blev lite förvånad att det gick så bra för dem! Sambon hade inga problem att läsa skyltarna (för en annan tog det ju ett tag...) och Curry följde honom så fint. Roligt med min sambo som inte bangar för att prova på saker, oavsett vad det är (ja, nästan iallafall).

Solen strålade och vi fick även köra utan koppel, vilket innebär att man fick jobba mer med kroppen men även slippa klyddet med att kopplet var ivägen. Pelle var hur duktig som helst, han verkar verkligen gilla rallylydnad! Man kanske ska anmäla till någon tävling iallafall? Hmm, måste fundera på det här! Dock är prio vanlig lydnad.


Fy hundan, nu har Curry släppt sig och jag måste utrymma datarummet... Uuueeääää!

3 kommentarer:

Lucas & Co sa...

Så fina bilder =). Riktigt kanonväder oxå. Jag hade gärna kommit å tittat på er idag men jag hade glömt bort att ni kanske skulle träna fastän det e påsk. Det skulle vara intressant att se hur duktiga ni alla blivit sedan första gången då jag var med =).
Tack för berömmet på Cookies film hihi...det är så roligt att träna med klicker och Cookie är så sugen på att göra rätt, verkar lättlärd än så länge. Kram på er!

Pamela sa...

Ja så imponerad jag blev över Currys o Peters rundor!! :D Tycker du ska anmäla till tävlingen den 21 maj! =P Pelle e så taggad!

Birgitta sa...

Ja, riktigt imponerad av Peter och Curry. Något att tänka på Peter!