onsdag 8 april 2009

Tänker på Molly.

Hoppas du blir bra igen Molly! Min lilla knä-vecks-värmare!

Pelle är trött hemma hos sambons syster.

Läser tråkiga saker på kompisen Lindas (Lucas Wilner) blogg. Hennes labbetik Molly (10 år) mår inte så bra. Vi tänker på er och håller tummarna att hon får vara med oss ett tag till, smärtfri och frisk.


Igårkväll var Pelle och jag på brukshundklubben och tränade med träningsgruppen. Till min lycka var även Pamela och Kimba där! Hade glömt att det var skott träning halv sju, annars hade jag varit med där. Skit också. Pelle reagerar inte nämnvärt på skotten, mer än att han kollar på mig om han ska göra något, jag står helt passiv, så det är bara att ligga kvar. Nästa månad ska jag vara med, måste skriva upp!

Jag tränade med Pamela och Kenny, och jag tror att vi allihopa hade en "halleluja-träning"! Det funkade så bra!!! Pamela hade ett stort smile över hela ansiktet, Kimba hade så fin kontakt med sin matte. Pipebollen är ju så rolig! Har även lyckats få Kenny intresserad av pipebollen (hahahaha, snart borde jag få provsion av Canis.se), hans rottweiler tik Fancy blev så lycklig med pipebollen att hon rullade runt på gräsplanen.

Pelle och jag värmde upp genom att springa genom U-tunneln som man har på agility, han tyckte det var så roligt. Han sprang där typ 5 gånger innan jag fick säga stopp. Jag hade klart för mig vad jag ville träna, men Kenny hade andra planer. Vi skulle träna lydnadsklass 2. Så långt har ju inte jag tänkt... Jag får ju faktiskt tävla i lydnad 2 nu, men jag vill försöka få ett lydnadsklass 1 pris först.

Vi tränade:
  • Linförighet (Lk1): tycker ju att det är för stort avstånd mellan mig och Pelle, men det var betydligt bättre igår. Måste belöna mer.
  • Fritt följ (Lk2): Gick jättebra! Bra kontakt, bra avstånd, Pelle jättetaggad!
  • Apporten (Lk1): Tuggar/"huttar" med den vanligtvis. Provade att ge honom den och ta ett par steg framåt. Gick kanonbra, inget tugg.
  • Hopp över hinder (Lk2): påbörjade att skicka Pelle över hindret, sätta honom där och hoppa tillbaka. Provade en gång med allt (vi jobbade lite med detta för ett halvår sen) och det gick ok. Gick tillbaka och ska nu jobba med att skicka honom längre bakom hindret.

Ska gå igenom ordentligt de olika momenten i lydnadsklass 2 och börja träna in delmomenten för att sedan länka ihop dem till hela moment. Roligt!

Ha det gott idag!

1 kommentar:

Pamela sa...

haha jaa så skoj det var i går! Vilka hundar vi har! :D Pipebollen gör underverk!! Tack för alla bra tips i går! Kändes som om det behövdes, vi har stått still i vår träning länge men nu ska jag bara försöka komma i håg o kunna utför allt! Ha en bra dag!