söndag 26 april 2009

Rallylydnad med tårta och kamphund

Malin fyller år imorgon, och vi firade henne lite grann!

Pamela hade gjort finaste tårtan! Mmmm...



Linda och Cookie kom på besök! Linda hade godis i fickan upptäckte Pelle.


Pelle och Cookie går bredvid varandra, gulligt!

Detta är resultatet av mitt försök att gosa med Cookie, numera mer känd som den blodtörstande kamphunden.


Cookie gör redan snygga ligganden, såklart...


Hum, ja, nu har jag fått reda på hur mycket man blöder när man blir biten i hakan. Man blöder mycket! Nästa gång ska jag ge Cookie lugnande innan jag försöker gosa med henne, ha ha ha får skylla mig själv när man sticker ut hakan och vill gosa med en briard-valp...


Trots att Pelle haltar mycket åkte vi ner till Pamela för att köra lite rallylydnad. Gick en bana lite försiktigt och sen var det bra för vår del, tråkigt nog! Men han fick jobba lite med huvudet och det var det som var meningen.

Malins sambo hade ju viskat till mig att Malin fyller år imorgon, så vi gav henne en jaktvisselpipa och Pamela gjorde en jättegod tårta! MUMS!
Mammas rallybana gjordes idag med alla 26 skyltar, phu, snacka om att det var många skyltar att gå igenom! Men det var roligt.

Sambon håller på att bygga staketet ut mot gatan, så att det blir insyns-skyddat. Det ska bli skönt när det är klart!

Pelle går sin sista vecka på hunddagiset i Svedala nästa vecka, sen bytar vi till det som ligger strax utanför vår by. Ska bli skönt att korta avståndet till dagis. Har upptäckt att de vrålar mycket på hundarna (på hans nuvarande) att de ska vara tysta! Frågade varför, jag menar, det är ganska naturligt att hundarna går igång när ägarna hämtar sina hundar. Som svar fick jag att grannarna klagar. Det är ju synd, men ska hundarna behöva lida för det? Behöver man stå och skrika och vråla för att hundarna ska vara tysta? Jag personligen hade nog kört en helt annan taktik...

3 kommentarer:

Jenny sa...

Mums ja, det var en god tårta! Det missade jag helt att du blev biten... hihi, vilken liten terrier! Har du tagit stelkrampsspruta? Hoppas det inte blir ärr!

Ha det bra, kram!

Mamman sa...

Och så kom då äntligen Tårtedagen som vi har vetat om en hel vecka! Höll ju gå i småbitar av längtan och den var gooood! Pamela får gärna göra en likadan till. Efter fikat blev det Evelyns och min bana. Himla kul att gå bana som man själv har haft ideerna till, men jag fick inte stå med pipebollen.Klart minus, jag såg framemot det!

Pamela sa...

Det var skoj i går =) Ska bli trevligt den 15:de :D Nu laddar vi inför de kommande tävlingarna o det verkar redan som om Kimba har tröttnat.. Mindre skoj men det ska bli kul :D