måndag 6 april 2009

Nu är jag senil?

Ett gott råd: byta inte lösenord på dina inloggningar, iallafall inte efter det att du fyllt 34... Har nu suttit och försökt komma ihåg de senaste lösenorden man har skapat och efter 15 minuter kom jag på det! Suck!

I lördags var det först rallylydnad hos Pamela på förmiddagen. Pamela hade varit vänlig nog att beställa superfint väder (tackar), som gjorde både hundar och mattar glada!

Pelle och jag hade en betydligt bättre träningsdag än förra gången, han var så duktig och koncentrerad. Någon (ja, jag börjar ju bli senil) sa att jag borde tävla med Pelle i rally...mmm....njaue..., nä, jag tror jag fokuserar tävlandet på lydnaden. Helt klart så tycker hundarna om rallylydnaden som träningsform! För er som inte vet vad det innebär, kan man lätt missförstå och tro att det handlar om att det ska gå fort. Det gör det inte, iallafall är det inte det viktigaste! Det är mer likt agility, att man går en bana och utför momenten som står på skyltarna. Tycker faktiskt att jag fått bättre kontakt med Pelle. =)

På eftermiddagen kom det folk och hundar hem till oss. Mamma och hennes 3 bruna labbar, Pappa och hans fru och deras bruna labbe Vitus, sambons mamma och make samt syster yster med systerdotter. Vi åt gott och jag hade försökt mig på Leila (ni vet, "Leila bakar" på tv4) cheesecake med blåbär. MUMS! Å till och med jag klarade av att göra den. OCH DEN SÅG UT SOM PÅ BILDEN!!!! Inte illa för en köks-alien. Fina presenter fick jag också! =)

När folket åkte hem fick Pelle följa med mamman eftersom sambon och jag skulle gå på rock klubb. Trevlig förfest med trevligt folk, men rock klubben vet jag inte om den var något att hänga i granen. Hade hellre stannat kvar på förfesten.
Söndagens tempo gick väldigt lugnt, man var ju lite trött. Ont i fötterna och träningsvärk i benen av de nya skorna med klackar som var rätt höga. Undertecknad brukar ju lulla runt i gympa dojjor eller kängor. Vi åkte och hämtade Pelle på eftermiddagen och då fick vi träffa Puh, Currys brossa. Han ska bo hos mamman ett par veckor. Han och Curry är så lika! Jättesöt var han. Hoppas man får träffa honom fler gånger innan han åker hem igen.
Pelle, sambon och jag gick golf-rundan på kvällen, det var himla skönt. Vi tränade även spontant att sitta kvar när grannen kom gåendes med sin skälliga westie. Bra att träna med störning!

Japp, go vänner! Nu blev det ett långt inlägg igen! Å inga bilder. Men de kommer, jag lovar.

3 kommentarer:

Pamela sa...

Hade varit skoj om du delade m dig utav iaf bilden på hur kakan blev...!
Ja det var skönt att vi fick så bra väder! O alla hundarna gick superbra! Jag ska prata m Karin o Helen i dag om det är försent att vara med i träningsgruppen! Måste träna mer o få hjälp! haha..
Vad hette rockklubben? Jag hade aldrig hört talas om den, kanske är nåt för mig o kolla upp :P
Ha det bra!

Jenny sa...

Det var jag som tyckte du skulle tävla! och det tycker jag fortfarande : D

Tack för tipset och uppmuntran i bloggen!

Ha det bäst!

Lucas & Co sa...

Kakan ser smaskig ut =). Tisdag efter påsk ska Cookie vaccineras, sen kan vi vara med å träna med er allla, så skoj det ska bli! Kram!