onsdag 15 april 2009

Träning och mera träning!

He, he, he...som Pamela kommenterade glömde jag ju "rutan" eller sändande med ställande som momentet heter "på riktigt" i mitt förra inlägg. Eller var det som jag förträngde? Har hört många som kämpat med detta moment och jag har inte ens börjat träna det på allvar! Jaja, man kan inte göra allt på en gång.

Igår var det träning på klubben, och jag provade att gå längre bort från Pelle på platsliggningen samt gå bakom ett träd lite då och då. Han var lite konfunderad över varför jag inte gjorde som jag brukar under momentet, men det gick helt ok.

Jag tränade tillsammans med Pamela och Helen denna kväll. Pamela började med Kimba, och vilken kontakt Kimba hade med Pamela på fritt följ! Hon hade fått en tia direkt!!! Inte nog med det, apporten (!!!!) gick också jättebra, Kimba såg sugen ut när Helen kom med sin apport. Hon tog den och höll kvar den med glädje! Man tror inte att det är sant! Blev så glad för Pamelas skull, vet hur hon har kämpat med momentet. GRATTIS!

Jag och Pelle tränade först fritt följ, gick asdåligt. Efter diskussion med Pamela och Helen gjorde jag om, och då gick det väldigt bra!
Provade på läggande och sättande (fjärrdirigering) på nära håll med armrörelser till efter tips från Helen. Pelle satt stilla med rumpan på samma plats! YES!
Fortsatte träna ställande (inkallning med ställande), men det gick inge vidare. Måste nog tänka om hur jag ska träna det, måste verkligen befästa kommando-ordet så att Pelle vet vad det betyder och vad han ska göra, snabbt.
Gjorde också en apportering (Lydnadsklass 1), efter jag sa till Pelle slutade han jonglera med apporten. Då höll han den så fint så.
Överlag en bra träningskväll med trevligt folk och kloka råd, kände mig så nöjd. Det är superkul att Pamela är med i träningsgruppen =)!

Ha det gott idag!

2 kommentarer:

Pamela sa...

Jaa så still han satt m sin rumpa i fjärrdirigeringen! Så himla duktig! Ser framemot följa er i LK2!! :D hejja hejja! Tack för du tjatade o fick mig börja i träningsgruppen!! :D:D

Malin sa...

Tack för gratulationen på bloggen!
Tyvärr så jobbar jag ju för många tisdagskvällar, därför jag inte är med i träningsgruppen längre. Men jag tränar fortfarande på klubben.