söndag 19 april 2009

Rallylydnadstävling i Oxie!

Pamelas och Kimbas bana såg ut såhär!



Å här är de "in action"!


I förmiddags var jag och kollade på min allra första rallylydnadstävling! Pamela och Kimba skulle tävla i Oxie, så jag tänkte att det kunde vara kul att kolla hur det SKA gå till. Det var roligt att se de tävlande, vissa hade kanonkontakt med sina hundar och andra inte så mycket. Intressant att se hur de löste situationen i "skarpt läge".


Pamela och Kimba gjorde jättebra ifrån sig, tyvärr kunde jag inte stanna tills prisutdelningen så jag vet inte hur det gick för dem. Ska träffa Pamela i eftermiddag på hennes "rallykurs", så då får vi säga grattis (hoppas jag iallafall)!
Även Karins (Ronjas matte) dotter Jenny tävlade med deras gula labbetik Ronja, skoj!


Som tur var, påminde Pamelas mamma Anette mig om läxan vi fick av Pamela förra gången! Hatar att missa sånt, tycker det är otacksamt mot den som håller kursen och nu höll jag på att bli en av de slarviga, hua! Har suttit framför datorn och klippt och klistrat, och jag gick loss ordentligt med skyltarna... Helt plötsligt tycker jag att max 15 skyltar är på tok för lite! Min bana blev lite tråkig, för det blev mest kurs-ändrings-skyltar men ok, det är första gången jag försökte mig på att göra bana. Ska bli skoj att höra vad Pamela tycker om min bana, vad som är bra och mindre bra. Spännande!



Pelle vill att ni observerar det viktigaste efter målgången...

2 kommentarer:

Pamela sa...

Kul att du kom till tävlingen! :) Jag gillade din bana förutom 1 miss, men hade jag haft fler skyltar hade det löst sig men annars toppenbra!! :D Kul att Pelle e så taggad, haha!

Lucas & Co sa...

Haha, kul med "efter banan" bilden =). Cookie har varit på valpkurs idag, det gick ganska bra förutom att Lucas skrek efter ett tag så då åkte vi hem. Nästa vecka är Ante hemma så då kör vi igen! Kram!