måndag 20 april 2009

Rally hos Pamela

Först gick vi (liknande yra höns?) en banvandring. Camillas bana! Skojig!

Pelles syster Isa som ska ha valpar snart!


Som Pamela påpekade, tredje sista skylten på min bana där man ska gå sakta måste efterföljas av en skylt där det står vanlig gång, upps! Hade jag missat! Roligt var det iallafall att göra bana, även om det fanns andra som hade betydligt mer fantasi än vad jag hade.

Tyckte jag spårade ut lite med Pelles köttbulle-krav efter målgången... Min kära moder hade 26 skyltar på sin bana (man ska max ha 15 på nybörjarnivån) och en störnings ruta där hon skulle stå med pipeboll (jag hängde inte riktigt med där...). Snacka om kreativ bana!

Om du själv vill prova på att göra en bana med hjälp av dator program kan man gå in på http://www.rally-lydnad.se/, klicka in på "Skyltar" och sedan ladda ner "banritningsprogram".

Roligt var även att vi fick prova på att gå med varandras hundar på banan! Jag fick den äran att gå med proffset Zorro (han har mer koll än jag på det här med rallylydnad). Spännande att gå med en border collie som är mycket mer snabb i sina rörelser än vad Pelle är. Fick även prova att gå med Cocos (scharpendos), kändes som att jag rörde mig i slow motion... hahaha! Skojigt var det iallafall, och NYTTIGT!


Pelle håller på att vifta sönder svansen! =)


Nu ska jag gå in på Lucas Wilner och kolla hur det gick för Cookie på hennes första valpkurs tillfälle igår. Hoppas att hennes matte har uppdaterat bloggen ;)!

3 kommentarer:

Hobbe sa...

Kul att se hur det funkar i praktiken!
Både Smilla och jag satt blickstilla och lyssnade på morbror Pelles "snack" när han gick banan!

Pamela sa...

Haha det var skoj i går =) Så glad Pelle låter o ser ut, han absolut fått mig in på bruna labbar..! :D O det ska bli skoj nästa vecka o prova Birgittas bana! Då tänker jag faktiskt ha m Kimba o prva m henne också!

Hobbe sa...

Hej Pelle, nu har äntligen husse och matte läst igenom veckans Pelle Erövrarbloggande. Och de undrar vilket fästingsmedel som din matte droppade i nacken på dig?