fredag 3 april 2009

Hund till rätta!!!!

Satte ju ut på bloggen för ett tag sedan om Sarahs hunds kullbror som försvann! Han är tillbaka! Vilken lycka!

.....................................................................................................
"Som ni har hört så har min hund idag kommit till rätta. Vi fick igår det första säkra livstecknet sen han försvann men lyckades inte locka in honom då han var mkt skygg. I morse fick jag ettt nytt tips om att han sågs vid sundalsryr ca 1 mil från där vi tappade bort honom igår. Efter ett par timmars spaning ringde en tjej och sa att han var i hennes trädgård. När jag närmade mig huset kom han springande ca 50 m till vänster om mig rakt mot vägen där jag kom. Jag parkerade bilen där han kom ut och avvaktade tills han var ca 5 från mig. Då gick jag sakta ur bilen och ropade på honom. Han tittade på mig i en halvsekund innan han sprang rakt i famnen på mig. Efter det var det bara ett långt tårkalas som följde.Han har gått ner 7 kg men i övrigt var det inte en skråma på honom.Min kompis fotograferade hela händelseförloppet så bilderna lär väl snart dyka upp på nätet haha.
Vill verkligen tacka alla som engagerat sig i detta genom att sprida det i bloggar och hemsidor.Det har ringt folk från hela landet och peppat mig samt att det har kommit folk jag aldrig träffat från olika klubbar och hjälpt till i letandet. Helt otoligt hur enade folk är i en sådanhär situation.
TACK TACK TACK!!!"
//Marcus Rudström och Ullhedens Qastor

1 kommentar:

Malin sa...

Skönt att hunden kommit tbx!

Raggar "läsare" till mitt upprop i bloggen! ;o)
Du har säkert testat en massa - hade blivit glad om du ville dela med dig av dina erfarenheter!

Ha en trevlig helg!