tisdag 7 april 2009

Dagens agenda

Pelle är väldigt uppbokad för tillfället.


I gårkväll var det repa med bandet och jag har varit med om betydligt roligare repningar, men så är det. Skönt att övriga livet är i balans så att det väger upp! Pelle var hos sambons syster, vet inte vad de hittat på men Pelle var trött när vi hämtade honom. Dock fick jag en jättefin present av Frank i bandet, en bok om hundar och dess historia, taaack till Frank!


Ikväll är det träning nere på klubben, tror att jag ska fortsätta att träna fotgåendet och belöna när Pelle går nära mig. Han har en tendens att ha lite för mycket mellanrum mellan sig själv och mina ben. Ska även fortsätta lära in inkallning med ställande, för det är ett svårt moment. Föraren ska kalla in hunden och på givet kommando ska hunden stanna omedelbums. Inga extra steg. Humm...

Hoppas att Pamela och Kimba kommer ner och tränar ikväll?

2 kommentarer:

Pamela sa...

Nope jag var inte på törringe i lördags, ingen här hemma ville =P
Jag kommer i kväll ;D måste få hjälp för jag har en skithund! haha nää inte riktigt men lite tips skadar aldrig! Så vi ses i kväll!

Marie sa...

Pelle var ute och gick en lång runda med Emma, sedan hade han full upp med att holla koll på oss allihopa, extra jobbigt när vi inte befann oss i samma rum. Blir lugnare imorgon. Kramen