måndag 24 november 2008

Bilbälte

Nu ska det åkas säkert i finbilen! Har idag köpt en bilsele till Pelle eftersom finbilen inte är en kombi. Har lagt baksätet ner men det känns föga säkert om man skulle bromsa in häftigt eller krocka, varken för Pelle eller för mig!
Denna selen har en ögla på ryggen som man trär igenom det vanliga bilbältet, och den är vadderad framtill, kostade ca 250 kronor, en billig livförsäkring! Köpte den i en djuraffär på svågertorp i Malmö.

Just nu håller vi på att leta efter en kombi-bil till mig. Dock är sambon och jag inte överens! Han vill köpa stora bilar, typ som Volvo V70 medans jag vill ha något mindre typ Ford Fokus. Det är ju ändå jag som kommer köra den till 95%! Sen ska det ju vara till rätt pris och den ska inte vara fallfärdig (hade nog av renovering på Ford Eskrutten...). Suck, det är inte lätt det här...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det e bra m sånt bilbälte, för bådas skull =)
Jag har beställt ett nästan likadant från tradera till min blivande nästa hund :P + de gånger Camilla m briarden Nouchi ska åka m så e det säkrast för alla.
Jag håller m din sambo... hellre volvo än ford! =P

Lucas & Co sa...

Ja herregu har du inte fattat att du ska skrota Forderiet......Skoda säger jag, billig och funkar jämt. Kraam

Anonym sa...

Hallå snygging.
Inte ford... snälla...
Jag har precis köpt en röd Mazda 3. Typisk tjejbil och MIN!
Ha ha ha. Hoppas allt är bra.
Kram