tisdag 4 november 2008

Träning

Jonas. Fråga mig inte...

På mitt arbete delar jag numera rum med min kollega Jonas. Jonas gillar att göra livet surt för mig, om vi säger såhär, det har blivit hans hobby... Rätt vad det är får man en pappersboll i huvudet eller så kommer han likt Treo-reklamen och stänger av bildskärmen (ok, ungen drar ut datorsladden men de är fruktansvärt lika). Just nu funderar jag på vad jag kan hitta på för sofistikerad hämd...


Gårdagens kväll spenderades på brukshundklubben i Svedala med kursarna. jag stack dit lite tidigare eftersom jag ville träna Pelle lite grand, kolla hur mycket han kommer ihåg. Måste säga att han var väldigt laddad och det gick över förväntan! Husses Ugglarps korvar slank ner som tåget och bollen kastades hejvilt. Nu håller jag tummarna att det går lika bra den 16 när vi ska tävla på klubben...
Pelle fick även vara med som störning när kursarna tränade möten. Gruppen består av bara tikar så Pelle trivdes som fisken i vattnet (det var nog en som ska till och löpa...), och det märktes att det var en utomstående bland dem.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Heej goding!Hoppas allt är bra.Jag har utmanat dig på min sida.... kram

Anonym sa...

Så skoj att Pelle e taggad! :D Det e han säkerligen den 16 också.. ska bli spännande o höra hur det går för er där =)
Ska bli kul på torsdag =)