fredag 21 november 2008

Hundar, hundar o hundar!





Igår stack jag o Pelle, mamma o Isa ner till brukshundklubben i Svedala. Där strålade vi samman med Jenny o Zorro, Pamela o Kimba och Camilla (nyinflyttad briardägare). Mamma hade fått för sig att vi skulle prova på rallylydnad men Pamela får gå färdigt kursen först innan vi kan plåga henne med sådant! Ska faktiskt anmäla mig till Rallylydnad i Svedala, ska bli skoj att prova på!
Det var roligt att träna med Jenny och Zorro, jag hoppas verkligen att de anmäler sig till någon tävlingskurs för de är duktiga! De ska bara lära sig momenten, men det tror jag inte blir några problem.
Dessutom hoppas jag att Pamela och Kimba anmäler sig till lydnadstävling 1 snart, för vilka framsteg de har gjort!!! Skojigt!

I övrigt, mamma ska flytta hem till sig idag. Var man än gick igår där hemma var det doggisar, de är som en svärm! Vi hade ju många hundar när jag växte upp men jag minns nog inte riktigt hur det var att jämnt ha en skock med labbar efter sig var man än gick! Annorlunda och trevligt men en räcker för mig.
Imorgon ska vi upp till pappa och hans fru Agneta och bruna labben Vitus, det ska bli skoj. Tänkte försöka lura med pappa och titta på bil i Ängelholm på söndagen.

Ha en trevlig helg!!!

3 kommentarer:

Jenny sa...

Jepp! har faktiskt anmält till både lydnadskurs och agility (och spår om det blir nån...) så här skall det jävlar i det tränas!

Fy bubblan vilken snöstorm i dag... och jag som inte satt på vinterdäck : ( Vilket gjorde att jag missade min vallträning idag, attans!

Ha en härlig hundig helg!
Kram Jenny

Anonym sa...

Jaaaaaa, anmäl till rallylydnad i Svedala (säger instruktören - hahahaha)

Anonym sa...

Det var verkligen skoj i går på bruks! Så bra det gick för er också! Pelle känns ju helt laddad också! Till våren ska vi ta några LK 1 igen så då får vi kolla upp vilka som e så vi åker på samma :D
Ville din mamma träna på rally?! :D Skoj!!!