torsdag 6 november 2008

Synas i mörkret!

Blinki Halsband

När Pelle och jag går ut på morgonen och på kvällen när det är mörkt, ser vi ut som vandrande julgranar men vad ska man göra när man bor där det inte finns så mycket gatubelysning?

Jag har på mig en reflexväst och Pelle har på sig Blinki. Runt hela halsbandet blinkar röda lampor och det oranga fältet på halbandet är reflekterande. När Pelle springer ut på fältet och det finns noll belysning är det bra att se var han befinner sig (man har ju stått och kallat och inte sett honom och blivit helt nervös och då har han stått bakom en...).

Det kostar runt 2 hundralappar och finns hos välsorterade hundaffärer!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jaa det e bra m mycket reflex. Det kostar så pass lite o hjälper mycket. Nu när man e ute o kör möter jag en del folk utan o de har man svårt för att se i tid.
Vi ses i kväll!

Lucas & Co sa...

Bra, då hittar jag er ute på plan ikväll då haha....kram!