fredag 14 november 2008

Hundkväll

Tyvärr ingen bild idag men jag brukar ju lägga ut bilder så detta får duga!

Samtliga kursare klarade allmänlydnadspasset igår, stort grattis till dem! Som någon sa: är det här jag har gått och varit nervös för!!! Hahaha, det ÄR ju inte så farligt...

Pelle och jag hann att träna innan vi satte igång med kursen, och det gick hyfsat bra.

  • Fotgåendet: gick jättebra, snygga vändningar och raka sittningar, BRA!
  • Apporten: gick bättre (men jag är fortfarande inte helt nöjd). Har tendens att jonglerar med apporten i munnen.
  • Läggande under gång: gick också bra.
  • Ställande under gång: utan hjälper, sådär. Med hjälp, mycket bättre.
  • Hopp över hinder: bra, slarvade dock med ingången.
  • Inkallning: Nöjd
  • Platsliggning: Valde att belöna i olika tidsintervaller, gick bra, inget krålande och stretchande.

Idag är det fredag, ska nog träna lite ikväll också...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kommer själv i håg hur nervös jag var när jag skulle göra mitt allmänlydnadspass, det var inte någon skoj dag innan men när dte var gjort så var det ju också att det inte var något att vara nervös för =D
Skoj att det går bra med lydnaden! Hoppas ni är taggade tills söndag, nu närmar det sig! Ska bli kul o höra hur det går för er! Håller tummarna! Lycka till!

Jenny sa...

Hej!
Det var kul igårkväll! Är såååå nöjd med Zorro.

Duuuu, träna nu inte ihjäl Pelle innan tävlingen så han blir helt tje på det. Ett tips som en kompis till mig brukade använda var att busa och leva rövare med sin hund som en galning nån dag innan. Så att matte verkligen ÄR världens skojigaste person! Men jag känner ju inte Pelle...

Ha en härlig helg! å ses på söndag....
Kram/Jenny