lördag 1 november 2008

Lördag!

Vad gör en hundägare en lördag morgon? Ja, inte ligger man och drar sig iallafall! Upp vid kvart i sju, ut med Pelle, ge honom mat, duscha + tvätta håret, käka frukost och sen iväg till brukshundklubben i Svedala!
Åsa Jakobsson höll i en föreläsning med praktik om klicker träning! När jag började träna med Pelle gick jag på Bonizas Hundskola utanför Eslöv, vilket jag stormtrivdes med eftersom det var fokus på positiv träning och klicker. Dessvärre var det lite jobbigt att köra och dessutom kostsam, så jag tittade efter närmare klubbar och hamnade i Svedala, som jag trivs i.

Tyvärr hade jag inte Pelle med mig, då han blev körd till mamma eftersom vi ska spela i kväll. Men jag blev så taggad av att gå klickerkurs igen! Ska kolla runt lite. Vill gå en där jag aktivt kan träna lydnadsmomenten.

Åsa Jakobsson är aktiv som instruktör i Eslövs brukshundklubb, och var väldigt inspirerande! Henne hittar du här: http://www.asashundar.se/. Har du möjlighet att lyssna på henne, ta den, det var mycket givande!

Hon visade även en bok/kalender där hon varit medförfattare, denna kalender önskar jag mig i julklapp! Kan beställas till mig (eller dig själv) på: http://www.hundtranaren.se/

1 kommentar:

Anonym sa...

Låter skoj det m klicker-föredrag :D
Hoppas det gick bra på spelningen i går!
Tänkte på det, har inte kurs att vara medtränare på på torsdag?