måndag 3 november 2008

Brrrrrr

Skånsk vinter.


I lördags morse när Pelle och jag gick ut var det ju inte direkt varmt! Frost på marken!!! Det är nog det närmaste en vinter vi kommer härnere i de södra delarna. Synd, för jag gillar snö! Fick en bild av Linda förra vintern som hennes sambo hade tagit i Norrland och den var fin... JÄTTEMYCKET snö! Jaja, ska åka upp dit någongång.

Spelningen i lördagskväll gick sådär. Ljuset lade av typ... 10 gånger? Där stod man i mörkret och sjöng vidare, ja, vad ska man göra? Se glad ut och fortsätt... Men knepigt var det allt. I övrigt var det trevliga knuttar (vissa raggare hade också hittat dit, kul!) som festade och dansade natten lång. Vi var inte hemma förrän 05 på morgonen. Jag var skitsur, trött, hungrig, gnällig och allt annat också, som man blir när man varit uppe nästan ett dygn. Tur man har en snäll sambo som gjorde macka med ost och gurka, gott.

På söndagseftermiddagen skulle jag och sambon köra och hämta Pelle i Skurup och sedan hem till Linda och Andreas, och vad händer då? Jo, Eskrutten a.k.a. min bil, beslutar sig för att lägga av... IGEN!!! Tror ni att jag svor??? Som tur var, hade vi inte hunnit köra långt så sambon och jag gick hem igen och hämtade hans jobb-bil, och bogserade hem min rishög igen (börjar bli en fena på att bli bogserad, hade linan sträckt hela vägen!). Det visar sig att möget hade skurit sig och det är skroten nästa, (såvida inte du är intresserad av att köpa den?)! Nu kör jag runt i sambons fin-bil, men vi ska leta upp en annan, mer hundvänlig bil... En Porsche Cayenne kanske??? ;)

Inga kommentarer: