söndag 16 november 2008

Ibland...

överträffas ens vildaste fantasier! Tyvärr på det sämre planet, för det var inte länge jag och Pelle var inne på planen på dagens tävling. Varför då kan man undra?
Under platsliggningen reste sig en hund och domaren bröt, varför vet jag inte riktigt eftersom vad jag kunde se stod hunden still men jag kan ha missat något. Vi "lägger om" hundarna, nästa hund reser sig, domaren bryter igen, även denna gång ser jag bara att hunden står still. Men ok, domaren frågar om vi vill gå ett varv med hundarna, ja tack säger jag och försöker få igång Pelle, men känner att jag redan har tappat kontakten. Vi lägger hundarna igen, och när jag vänder mig om har Pelle rest sig (har aldrig hänt, däremot har han åmat och sträckt på sig tidigare tillfällen ). Då meddelar jag domaren att jag bryter, redan då har nästa hund rest sig. Jag går tillbaka till Pelle och ska stå där tills platsliggningen är klar. Då har siste hund rest sig.
Man ska aldrig gå tillbaka förrän domaren har sagt till, där gjorde jag en stor blunder, fel av mig! Men jag förstår tyvärr inte varför domaren bröt platsliggningen, som sagt, troligen har jag missat något.
Pelle och jag avslutade vår dag i Svedala med lek med boll och fika med sambon, Linda med familj och trevlig pratstund.

Jag måste erkänna att jag är irriterad över situationen som skedde idag samt min egen reaktion, men, så blev det. Ska kolla efter nya tävlingar...

3 kommentarer:

Jenny sa...

Hej!
Det var ju tråkigt att läsa... men menar du att du inte gjorde några moment alls efter platsliggningen? Kan man inte nolla i ett moment och ändå fullfölja tävlingen? eller tyckte du inte att det var lönt då ni redan hade tappat kontakten?

Jag kunde tyvärr inte se er klass för jag pluggade med en kursare... så jag såg bara elitklassen som jag hjälpte till i på morgonen. Men det var kul i alla fall!

Bättre lycka nästa gång, d v s att inte massa hundar reser sig!

Kram/Jenny

Lucas & Co sa...

Ni kommer igen med besked nästa gång!!! Heja heja! Kraaam

Anonym sa...

oj, så tråkigt.. konstigt att domaren gjorde så ;S
Men varför fortsatte du inte med de andra momenten?! (dum fråga kanske?)
Bra att du anmält dig till en ny!! "Tyvärr" e jag på weekendresa då i Berlin, annars hade jag kommit o hejat!
Ska vi träna nåt i veckan? Torsdag kasnke?