måndag 10 november 2008

Klick, klickeliklick!

Så lät det igår när Pelle och jag tränade på Canis utmaningen! Pelle lyckades finurla ut att han skulle lägga sig på golvet, komma upp på rygg för att till slut rulla över på andra sidan! Mycket korv gick det åt och Pelle testade hejvilt olika saker. Jag visar alltså inte hur han ska göra, utan han testar olika saker själv och jag klickar när han är på väg att göra det momentet jag vill. Jag säger inte heller "nej" eller säger namnet på momentet (det lägger man på senare).

Ett av momenten (som vi lärt in innan) som Pelle testade många gånger var "pussa", då han trycker nosen mot min mun, kladdig blev jag... Roligt var det!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att det går frammåt!! Nu har ni kommit en bra bit på väg!! :D Klicker träning e så skoj.! O hundpussar säger man ju inte nej till =)

Anonym sa...

Ser fram emot att se en film inlagd här på Pelle som rullar in sig i filten så småningom ;o)
Kan du inte hojta till om ni ska träna på klubben någon kväll - hade varit kul att träffas o ta en fika!
Ha det fortsatt gött i höst/vinter (får man väl säga när det är november..??)