lördag 22 november 2008

YYYEEESSSS!

Lunchtid igår i Malmö.

Morgonrundan!


Snö + boll= livet är gött!

Tror att fler än jag blev lite överraskade igår när snön som föll faktiskt la sig och stannade kvar på marken! Hur kommer det sig att vi skåningar alltid blir överraskade av snön? Om man ska tro tidningsrubrikerna. "Nu kommer snökaoset till Skåne", jo ja tackar, men SÅ farligt var det väl ändå inte? Värre var det nog när mina föräldrar flyttade ut på landet, och fick uppleva sin första vinter på landet, året var 1978. DÅ snackar vi snökaos! Har för mig att kenneln fick en kull valpar den vintern också, tuffa bud.

Jag är iallafall överlycklig att vi har snö, jag gillar snö (obs SNÖ, inte det slasket som brukar va i Skåne). Pelle var som en kalv på grönbete, sprang runt och frustade och stoppade nosen i snön. Sambon är iväg och fiskar utanför Höör, jag undrar jag om han får någon fisk idag, fiske linan frös fast sa han. Galningen gick upp halv sex i morse, själv fick jag sova ända till klockan åtta, lyx!

Vinterdäcken har nu åkt på "fin-bilen", så vi slipper halka runt alltför mycket när vi ska upp till min pappa utanför Ängelholm senare idag. Undrar om de har mer snö?
Jaja, mycket prat om snö i detta inlägget. Nu ska jag och Pelle gå och sätta på Lars Vegas Trio julskiva...

Hej hopp!

2 kommentarer:

Lucas & Co sa...

Lars Vegas Trio...wwooohhahahahahaha......
Kör försiktigt till Ängelholm....vi vill ha tillbax er i hela stycken juh, kraaaaam!

Anonym sa...

Oj, e där så mycket snö där hemma?! Finns ingen snö alls i Vinslöv =( trist! Kul att det verkligen e snö nu också o inte just det berömda slasket =P